Kosten van een uitvaart

De gemiddelde uitvaart
U kunt de uitvaart zo duur maken als u zelf wilt. Kisten en grafmonumenten zijn er in alle prijsklassen. In principe kan alles, maar het prijskaartje is uiteraard ook verschillend. De gemiddelde uitvaart kost in Nederland tegenwoordig al snel € 6.000,-.

Dit zijn de kosten voor:

• Het verzorgen en regelen van de uitvaart
  • De laatste verzorging van de overledene
  • Een 'standaard' uitvaartkist
  • Opbaring
  • Vervoer van de overledene
  • Volgauto
  • Dragers
  • Rouwbrieven
  • Dankbetuigingen
  • Bewijs van overlijden
  • Condoleanceregister
  • Een bedrag voor onvoorziene kosten
  • Grafmonumenten of urn bijzetting komen hier nog extra boven op deze kosten.

Indien u lid bent van onze vereniging, dan worden alle gemaakte kosten door onze penningmeester voorgeschoten. Vervolgens wordt er een gespecificeerde rekening aan de nabestaanden aangboden. Op deze rekening wordt op dat moment geldende ledenkorting in mindering gebracht. Jaarlijks wordt er door de ledenvergadering besloten hoeveel we vergoeden, opdit moment bedraagt de ledenkorting € 850,= . Men kan alleen aanspraak maken op de ledenkorting als de uitvaart door onze vereniging wordt verzorgt.(zie voor verdere details het huishoudelijk reglement).

Ook niet-leden kunnen gebruik maken van onze diensten, zij kunnen echter geen rechten claimen op een ledenkorting. Er zullen wel administratie kosten in rekening worden gebracht.

Het is mogelijk om voor de meerkosten een aanvullende verzekering af te sluiten